Gezonde ontbijtpizza met fruit

09-11-2019 08:00

Categorie: Ontbijt   Aantal: 4-6 personen   Bereidingstijd: 20 minuten   Oventijd: 20 minuten

 

Ingrediënten:

200 g havermout (glutenvrij)

250 g banaan

2 eieren

2 tl kaneel

 

Topping:

5 el kwark

Een paar takjes munt

Fruit naar keuze: bramen, aardbei, rode bessen, blauwe bessen, banaan

 

Benodigdheden:

Bakpapier

Keukenmachine

 

Bereiding:

Verwarm de oven op 175 graden. Voeg de havermout, kaneel, eieren en 250 gram banaan toe in de keukenmachine en meng tot een gladde massa. De massa zal er als een deeg uitzien, maar is niet té stevig. Verdeel het deeg voor de bodem over een vel bakpapier en maak een ronde pizzavorm.

Bak het deeg nu goudbruin in ongeveer 20 tot 25 minuten. Laat de bodem afkoelen en verdeel dan de kwark als toppingover de havermout bodem. Dan kan de pizza belegd worden met rood fruit naar keuze en een paar plakjes banaan.

 

Tips: niet alle havermout is volledig vrij van glutenomdat dit vaak ermee besmet is. Check daarom de verpakking om er zeker van te zijn dat hier geen sporen van gluten inzitten.

 

Wil je de ontbijtpizza (gedeeltelijk) de volgende dag eten? Garneer de bodem dan nog niet met kwark en fruit en verpak in aluminiumfolie. Wanneer je de pizza gaat eten, kan de topping erop.